ASSALAMUALAIKUM

SAYA BARU MENCEBURI PELABURAN EMAS NE.
HARAP DAPAT TUNJUK AJAR DARI OTAI EMAS YANG ADA

Monday, December 21, 2009

Sejarah saya membeli emas kali pertama


Seingat saya waktu pertama kali saya membeli emas dengan hasil duit sendiri ialah kira-kira 10 tahun dahulu. Agaknyer emas pada waktu itu dalam rm30. Maklumlah, pada masa itu saya menolong ibu di restoran dan adalah gaji sehari rm18 hehehe. Pada masa itu rasanyer dah masuk 5 bulan bekerja gaji pon tak usik. Fikir-fikir balik nak guna duit untuk apa makanpon mak tanggung lagi duduk pon rumah mak jadi duit gaji yang ada nak beli aper agaknyer mak pon cakap ko pergilah beli gelang emas. Alamak, mak nih mentang-mentanglah dia suka pakai barang kemas saya pon dia suruh terjebak sekali beli barang kemas tetapi dek sebab nak jaga hati ibu yang tersayang maka beli jugaklah seurat gelang yang agak besar. Pada masa tu gelang tu nampak macam tak cantik jerrr hehehehe.
Sekarang gelang tersebut telah naik harganyer sebanyak 300% masih ada saya simpan. Terasa menyesal pulak dulu tak mahu habiskan semua duit yang ada beli barang kemas kalo tak mesti saya dah kaya jual balik barang kemas yang ada tu.
Kesimpulan yang dapat dibuat jika kita membeli barang kemas yang diperbuat dari emas memang tidak akan rugi sayalah yang rugi sebab dulu tak beli banyak-banyak sepatutnyer ikut perangai mak yang suka membeli emas. Hai...... itulah kalaulah buleh pergi ke masa dulu.
Tapi itu semua cerita dahulu sekarang kita semua mesti memandang kehadapan. Pelaburan emas memang tidak akan rugi walaupon ada masanyer dia jatuh tapi pasti harganya akan mencanak naik oleh itu marilah kita mengumpul emas dari sekarang.

No comments:

Post a Comment