ASSALAMUALAIKUM

SAYA BARU MENCEBURI PELABURAN EMAS NE.
HARAP DAPAT TUNJUK AJAR DARI OTAI EMAS YANG ADA

Tuesday, December 22, 2009

HARGA EMAS SEMAKIN MENURUN

Hari ini harga emas turun lagiiiiiii. Mesti ramai antara pelabur emas mengeluh. Antara sebabnya mereka sudah membeli emas ketika masa harganya sedang naik tetapi anda jangan risau kerana harga emas walau macammanapon akan naik jua dalam jangka masa panjang. Bagi saya inilah masanya kita perlu mengeluarkan duit untuk ditukarkan kepada emas berbentuk fizikal. Tetapi kalo anda hendak melabur dalam bentuk “investman” juga boleh seperti
i) PBGIA
ii) MAYBANK
Ada juga khabar angin yang mengatakan bahawa semua gold bar yang digadaikan di bank rakyat akan dilelong.Samada cerita ini benar ataupon tidak hanya pihak yang terlibat mengetahuinya. Ini semua berlaku kerana bank Negara hendak menyiasat syarikat-syarikat seperti “etika emas”. Pada pendapat saya semua ini tidak patut terjadi.Mengapa nak menghapuskan syarikat seperti itu. Bukankah bagus jika semua rakyat Malaysia menyimpan emas. Lagipon terdapat hadis yang menyuruh umat islam menyimpan emas iaitu :
Hadith Nabi Muhammad S.A.W:> Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasullah S.A.W bersabda :, Akan tiba satu zaman di mana tiada apa yang tinggal dan boleh digunakan oleh umat manusia, maka simpanlah Emas Dan Perak. (Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal)
Oleh itu simpanlah emas ia adalah benda yang akan menjamin kehidupan anda. Belilah emas ketika harganya sedang murahsekarang . Sayapon rasa cam nak beli jerrr nih heheheheeh.

No comments:

Post a Comment